APA ITU PENYAKIT RADANG SENDI?

1. Apa Itu Penyakit Radang Sendi : Arthritis?
 
Penyakit Arthritis ini merupakan suatu penyakit kronik pada sendi-sendi dan juga melibatkan beberapa organ-organ lain.
 
2. Bahayakah penyakit Arthritis ini?
 
Baiklah, sebanyak 1-3% daripada penduduk seluruh dunia mengalami penyakit radang sendi. Kebarangkaliannya akan meningkat pada usia 30 sehingga 50 tahun. Wanita yang belum mengalami putus haid adalah lebih berisiko untuk mendapat penyakit Arthritis ini berbanding kaum lelaki.
 
 
3. Apa Penyebab Arthritis?
 
Penyebab rheumatoid arthritis masih belum diketahui. Namun, diketahui bahawa rheumatoid arthritis adalah penyakit autoimun semulajadi sistem kekebalan tubuh tidak beroperasi dengan betul, sehingga sistem kekebalan tubuh menyerang rangkaian sendi yang sihat dan menyebabkan keradangan dan kerosakan sendi seterusnya. Genetik juga memainkan faktor penyumbang terhadap penyakit Arthritis ini.
 
4. Apakah Gejala Arthritis?
 
Permulaan rheumatoid arthritis membawa keletihan, rasa sakit, kekakuan, sakit, dan rasa sakit dan bengkak pada sendi bilateral terpencil. Rheumatoid Arthritis biasanya bermula di tangan, atau kaki dan juga akan mempengaruhi pergelangan tangan, beberapa sendi di tangan. Rheumatoid arthritis adalah juga ditemui di siku, bahu, leher, lutut, pinggul dan pergelangan kaki. Seiring waktu, radang sendi boleh rosak dan menyebabkan ciri-ciri lain seperti benjolan atau nodul di bawah kulit.
 
5. Siapa Yang Berisiko Terkena Arthritis?
 
Rheumatoid arthritis mempengaruhi lebih daripada 2 juta orang Amerika dengan lebih daripada 1 juta wanita berbanding dengan hanya lebih daripada setengah juta orang, Walaupun awal ini umumnya usia pertengahan, lebih umum ditemui pada orang tua. Rheumatoid arthritis juga telah ditemui pada kanak-kanak-kanak dan dewasa muda.
 
6. Diagnosis & Perubatan Arthritis
Dalam banyak kes, diagnosis awal dari rheumatoid arthritis dapat lebih mengawal penyakit ini. Rheumatoid arthritis adalah didiagnosis dengan pola gejala, sejarah kesihatan, pemeriksaan fizikal, x-ray dan ujian darah untuk Rheumatoid Factor, yang merupakan antibodi yang ditemui dalam darah 80% orang dewasa dengan Rheumatoid Arthritis. Pada waktu ini, ada beberapa ubat yang berkesan untuk rheumatoid arthritis.
 
namun, penjagaan awal inshaAllah dapat membantu pemasalahan ini dengan bantuan suplemen Shaklee iaitu ADVANCED JOINT HEALTH TABLET.
 
 
1. Apakah Keistimewaan AJHT Shaklee ini?
 
  • Menyokong keselesaan sendi.
Mempunyai kandungan ekstrak Boswellia, yang menghalang pembentukan bahan kimia yang menyerang tulang rawan.
Ekstrak Boswellia adalah gum resin dari pokok Boswellia serrate. Ekstrak Boswellia digunakan dalam perubatan Ayurveda untuk menyokong kesihatan sendi sejak berkurun lamanya. Bahan aktif utama ekstrak Boswellia ialah asid boswelik (AKBA, asid 3-asetil-11-keto-beta-boswelik) yang berfungsi sebagai anti-radang semulajadi. AKBA menyokong kesihatan sendi dengan menghalang bahan kimia daripada menyerang tulang rawan yang menyebabkan ketidakselesaan sendi.
  • Bertindak sebagai kusyen.
Mempunyai kandungan ekstrak Jagung, yang membantu mengekalkan tulang rawan.
Ekstrak jagung membekalkan satu sumber yang pekat dengan glukosamina yang berfungsi untuk meningkatkan sokongan kusyen sendi dan pemeliharaan tulang rawan. Glukosamina adalah blok binaan utama bagi membina tulang rawan dan lendir bagi melincirkan sendi. Glukosamina juga ditemui dalam tendon dan ligamen. Namun, semakin tubuh menua, jumlah glukosamina yang dihasilkan oleh tubuh semakin merosot. Banyak kajian yang diterbitkan menunjukkan yang suplemen ekstrak jagung dapat menggalakkan kelenturan, pergerakan bebas dan menjadikan sendi lebih fleksibel. Malah, kajian bertahun-tahun juga mengesyorkan suplemen ekstrak jagung dapat menyumbang kepada kesihatan sendi dalam jangkamasa panjang.
  • Memelihara tisu penyambung yang sihat.
Mempunyai kandungan Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C, yang mengandungi nutrien penting dalam kesihatan sendi.
Zink, Tembaga, Mangan dan Vitamin C membekalkan sokongan nutrien untuk kolagen dan komponen tisu penyambung lain, yang memberikan kekuatan dan struktur terhadap sendi.

2. Siapa yang memerlukan AJHT ni?
Semua orang.
kerana semakin meningkat umur , tulang rawan akan menyusut secara semulajadi.
Keadaan tekanan fizikal yang berterusan dan bebanan boleh menyebabkan kerosakan tulang rawan dengan mencetuskan pembebasan bahan kimia yang meyerang tulang rawan dan menyebabkan ketidakselesaan pada sendi dan pergerakan yang terbatas.
 
DAPATKAN AJHT ANDA HARI INI DENGAN HARGA JIMAT SEPANJANG OGOS.
TAWARAN BERAKHIR PADA 30 OGOS 2013.
 
HUBUNGI SAYA UNTUK MEMBUAT PESANAN ANDA.
MIRA, 0139080524

No comments:

Post a Comment