apa itu CoQ10 ?

CABARAN.

penyakit kardiovaskular merupakan pembunuh nombor 1 di kalangan rakyat Malaysia dan 2 setengah kali ganda lebih tinggi berbanding kematian berpunca daripada kanser, menurut kenyataan yang dikeluarkan oleh Pertubuhan Kebangsaan Jantung Malaysia.

manakala mengikut perangkaan Organisasi Kesihatan Dunia, sejumlah 37 peratus kematian di Malaysia berpunca daripada penyakit kardiovaskular seperti penyakit jantung dan strok.

kebanyakan pakar kesihatan mencadangkan gejala ini boleh dicegah dengan meningkatkan amalan gaya hidup harian seperti diet seimbang, mengambil suplemen berkualiti, senaman secara teratur, tidak merokok dan memastikan berat badan ideal.

Coenzym Q10 (CoQ10) merupakan salah satu daripada suplemen kesihatan yang amat penting untuk kesihatan jantung kita.
 
 
APA ITU KO-ENZIM Q10 & MENGAPA IA PENTING UNTUK TUBUH KITA?
 
CoQ10 merupakan zat makanan larut lemak yang hadir semulajadi dan ditemui di setiap sel tubuh kita untuk berfungsi dengan baik. namun, ia lebih banyak ditemui di dalam organ-organ yang bekerja lebih keras dan memerlukan tenaga selular yang banyak untuk organ seperti jantung, hati, buah pinggang dan pancreas berfungsi.
 
CoQ10 amat penting bagi jutaan sel tubuh, menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi. untuk menghasilkan tenaga ini, sel-sel tubuh membakar gula dan lemak daripada makanan yang kita makan. nutrient ini kemudiannya terurai dan ditukarkan kepada tenaga dan proses tersebut memerlukan kehadiran CoQ10 sebagai pencetus tenaga. proses penghasilan tenaga ini diulang beribu kali pada setiap saat untuk membolehkan jantung kekal berdegup dan seterusnya membolehkan organ-organ tubuh lain berfungsi bagi membekalkan aliran tenaga yang berterusan. tanpa CoQ10, sel-sel lain tidak dapat menghasilkan tenaga dan organ tubuh tidak dapat berfungsi dengan baik bagi menyokong kehidupan.
 
 
 
CoQ10 telah ditunjukkan dapat membantu mengukuhkan otot-otot jantung, menyokong keupayaan mengepam darah dan memperbaiki peredaran darah ke seluruh tubuh. CoQ10 juga menyokong pertalian antara saluran darah yang menyumbang kepada paras tekanan darah sihat dan normal.
 
selain itu, CoQ10 juga bertindak sebagai satu antioksidan kuat dan membantu melindungi arteri bagi menangani pengoksidaan lipoproteins yang berkepekatan rendah (LDL) dan memudahkan pengaliran darah. ini penting dalam membantu menyokong fungsi saluran darah, termasuk pengaliran darah ke jantung.
 
 
 
jika anda sayangkan jantung anda, dapatkan suplemen CoQHealth dari Shaklee hari ini juga.
hubungi saya untuk pesanan.
 
mira, 013.908.0524

No comments:

Post a Comment