ORGANIK MAK JEMAH!!! TAK NAK KER???

Salam sejahtera. Salam 1 malaysia.


Apa khabar anda pagi ini? Sihat? Alhamdulillah, segala puji hanya pada Allah.


Anda sudah bersarapan? Jika belum, cepat-cepat nikmati sarapan anda. Sarapan pagi yang kaya protein sangat penting tau.. tak percaya? Ohhooo, cuba google. Anda akan tahu apakah kelebihannya.

;)


Hari ni saya nak bercerita sedikit mengenai makanan organic.


Kenapa organic?


Haaaaa… mari saya jelaskan serba sedikit ye. Nak terang panjang lebar, belum tentu dapat. Sebab saya mengejar masa saya. Hehe… sebab bimbang anakanda yang sedang tidur bangun. Jadi saya manfaatkan masa yang ciput ni dengan sebaik mungkin.


Well said, please read all the content below ..

=)


Apakah MAKANAN ORGANIK?

Makanan organik adalah makanan yang melalui proses pembesaran secara semulajadi tanpa menggunakan bahan kimia seperti racun untuk mengelakkan penyakit pada tumbuhan atau haiwan, tanah yang dicampurkan bahan kimia untuk meningkatkan lagi kesuburan tanah dan sebagainya.


Apakah KEBAIKANNYA?

Antara kebaikannya adalah :

(1) Mengurangkan risiko penyakit jantung

Kandungan agen antioksida di dalam makanan organik adalah 50% lebih banyak berbanding makanan yang menggunakan proses bahan kimia. Agen ini dapat membantu untuk mengurangkan risiko penyakit jantung dan kanser.

(2) Kandungan nutrien yang tinggi

Selain daripada itu, kandungan nutrien untuk makanan organik juga adalah tinggi berbanding makanan yang diproses. Ia lebih teruk sekiranya makanan yang diproses itu ditinkan kerana bahan kimia untuk pembuatan tin sebenarnya akan menurunkan lagi khasiat sesuatu makanan itu.

(3) Lebih bersih

Sudah pasti makanan organik adalah lebih bersih kerana ia melalui proses secara semulajadi. Walaupun bahan kimia mampu untuk menyuburkan, mencantikkan, mengelak tumbuhan atau haiwan daripada penyakit dan sebagainya, tetapi bahan kimia yang digunakan itu sendiri memberi kesan terhadap khasiat sesuatu makanan itu.

Seharusnya anda tahu bahawa dalam banyak-banyak makanan kesihatan, Shaklee merupakan produk makanan kesihatan organic. Jadi, anda pun boleh fikir dengan logic kan keistimewaan Shaklee ini?


Ok lah. Jika berminat dengan apa sahaja rangkaian makanan kesihatan Shaklee ini, boleh hubungi saya di talian 0139080524 kerana saya SHAKLEE INDEPENDENT DITRIBUTOR! Original you!!! Hihihi.. tak percaya? Ni no ID saya, 866786. Acu cer try test check.. hihihiiiii.. =)



Lebiyuolllss.. muahhhhh..

XOXO
(>.<)

No comments:

Post a Comment