TAHUKAH ANDA?

Vitamin C merupakan sejenis vitamin larut air yang boleh di dapati dalam buah atau sayuran bersitrus contohnya oren. namun, oleh kerana sifatnya yang larut air, badan tidak berupaya untuk menyimpan vitamin ini.

Vitamin C sangat penting bagi mereka yang menginginkan kulit yang licin dan awet muda kerana Vitamin C membantu pembentukan kolagen iaitu sejenis protein yang bertindak sebagai gam yang menyusun sel-sel tubuh manusia. Dan oleh kerana itu juga, Vitamin C sangat berguna untuk menyembuhkan luka dengan cepat kerana ia membentuk perhubungan tisu badan yang kuat.

Pengambilan Vitamin C bersama-sama Vitamin E boleh mengelakkan sunburn. Sangat2 berguna untuk kita yang tinggal dalam negara yang beriklim Khatulistiwa ni.

Vitamin C ni sangat-sangat sinonim dengan kecantikan. maka, tidak hairan la kalau Vitamin C ni sangat popular dikalangan wanita yang mementingkan kecantikan. 

 
Kelebihan Vitamin C Shaklee

1) Satu tablet Vitamin C Shaklee bersamaan dengan 7 setengah biji oren. Satu tablet Vitamin C Shaklee mengandungi 500mg vitamin C, manakala tubuh kita memerlukan 250 - 500mg Vitamin C sehari. Adakah anda yakin anda boleh makan 7-8 biji oren setiap hari?  

2) Keistimewaan Vitamin C Shaklee sustained release, di mana vitamin C dilepaskan secara perlahan2 dalam badan supaya vitamin C sentiasa ada dan kekal dalam badan. Ianya bersamaan dengan 1 setengah biji oren dilepaskan setiap jam selama 5 jam. Badan kita tidak berupaya menyimpan vitamin dalam badan, dan inilah perlunya sustained release vitamin C.

Ketahui lebih lanjut kebaikan Vitamin C Shaklee.

jom, ber-shaklee....!!!

* Produk ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.


Berminat?

Hubungi saya di justme_rma242@yahoo.com atau SMS ke 017-9596850 (Mira) untuk konsultasi mahupun maklumat lanjut


No comments:

Post a Comment