TULANG RAPUH SEBELUM USIA??

Osteoporosis ialah sejenis penyakit tulang yang dicirikan oleh pengurangan ketumpatan mineral tulang, gangguan mikroarkitektur tulang, dan perubahan jumlah serta jenis protein bukan kolagen di dalam tulang. Tulang osteoporosis lebih mudah patah. Sebab utama osteoporosis berlaku ialah kekurangan kalsium.

Osteoporosis ditakrifkan oleh Pertubuhan Kesihatan Dunia (WHO) sebagai:
>> ketumpatan mineral tulang 2.5 sisihan piawai di bawah puncak jirim tulang (purata orang sihat jantina sepadan berumur 20 tahun) sebagaimana yang diukur oleh DXA; atau
>> fraktur kerapuhan.

Sedangkan rawatan semakin boleh didapati (umpamanya bisfosfonat), pencegahan masih dianggap sebagai cara yang paling penting untuk mengurangkan kejadian tulang patah. Disebabkan oleh komponen hormon, lebih banyak orang wanita, khususnya selepas putus haid, menghidapi osteoporosis berbanding dengan orang lelaki. Tambahan pula, osteoporosis boleh diakibatkan oleh berbagai-bagai keadaan hormon, serta merokok, dan ubat (khususnya glukokortikoid).

CEGAH SEBELUM TERLAMBAT DENGAN OSTEMATRIX (CAL-MAG) SHAKLEE
=================================================================
OsteMatrixTM membekalkan nutrien-nutrien harian termasuk kalsium yang dapat membantu dalam pembentukan dan penjagaan tulang dan gigi. Ia juga mengandungi magnesium, vitamin D dan mineral zink, tembaga dan manganese untuk membantu dalam memelihara kesihatan yang baik. Kaplet yang bersaiz kecil dan disalut licin ini juga mudah ditelan. (sumber)

Pengambilan yang disyorkan ialah sebanyak 4 biji sehari, di mana akan membekalkan 1000 mg kalsium/400 mg magnesium. Ini bermakna, setiap sebiji pil Cal-Mag Shaklee boleh membekalkan 250 mg kalsium/ 100 mg magnesium.



Sebarang pesanan dan pertanyaan, boleh hubungi saya . =)
♥ Rosmeira Mohamad @ Ali
♥ Shaklee Independent Distributor [ID No : 866786]
♥ Contact No | WhatsApp : 013 908 0524
♥ Emel : justme_rma242@yahoo.com
♥ Laman web: vitaminssecrets.blogspot.com
♥ FB Page : Health N Beauty EShoppe
 

No comments:

Post a Comment